SÄHKÖPOSTIN KÄYTTÖ
1. Webmailin kautta haluamallasi selaimella, https://posti.pvp.fi
- Helpoin ja suositelluin käyttötapa, tarvitset vain käyttäjätunnuksen ja salasanan.
- Toimii kaikissa internet liittymissä ja palvelun käyttö on helppoa ja turvallista.
2. Palvelun käyttö sähköpostiohjelmistolla (esim. Outlook), älypuhelimella tai tabletilla
- Asetukset alla olevasta taulukosta
Käyttäjätunnus | Käyttäjätunnuksesi, yleensä sähköpostiosoite muodossa etu.suku@yritys.fi |
Salasana | Salasanasi, salasana on mahdollista vaihtaa PVP:n tukipalvelun kautta tuki@jict.fi |
Saapuvan postin palvelin | posti.pvp.fi |
IMAP4 (suositelluin) | Portti 993, SSL salattu (portti 143, jos salaus ei tuettu) |
POP3 | Portti 995, SSL salattu (portti 110, jos salaus ei tuettu) |
Palvelin edellyttää kirjautumista | Kyllä |
Lähtevän postin palvelin (salattu) | posti.pvp.fi |
SMTP | portti 587, TLS salaus (suositelluin) |
SMTP | portti 465, SSL salaus |
Palvelin edellyttää kirjautumista | Kyllä Jos sähköpostiohjelmassasi on erilliset kentät käyttäjätunnukselle ja salasanalle myös lähtevän postin osalta, muista syöttää tunnuksesi ja salasanasi myös niihin. Monissa sähköpostiohjelmissa on valinta "käytä lähtevän postin palvelimelle kirjautumiseen samaa käyttäjätunnusta ja salasanaa, kuin saapuvan postin palvelimelle", jolloin tämä riittää ilman, että tunnusta ja salasanaa täytyy syöttää uudelleen |
UUSI ASIAKAS TAI UUSI KÄYTTÄJÄ Palvelun käyttö edellyttää sopimusta Joki ICT Oy:n kanssa. Jos haluat Joki ICT Oy:n sähköpostikäyttäjäksi, tee sopimus palvelun käyttöönotosta myynnin kanssa (puh. 044 729 1419 tai 044 729 1421).
Mikäli tarvitset palveluusi uuden sähköpostilaatikon, uuden tunnuksen tai esim. jakelulistan (osoite yritys.fi -> user1, user2, user3). Pyydä palvelun laajennusta Joki ICT Oy:n tukipalvelusta tuki@pvp.fi